How do I create an account and login

Moet ik mij inschrijven om het online verzenddienst te gebruiken?

Nee. U heeft geen account nodig om online etiketten te maken. U kan uw pakje ook verzenden als ‘gast’.

Wat zijn de voordelen van een account?

Inschrijven is heel eenvoudig en biedt u de keuze uit enkele extra opties:

1. Een persoonlijke adressenlijst

In de adressenlijst bewaart u makkelijk uw persoonlijke gegevens en al uw contacten

Uw persoonlijke gegevens (1):

Als afzender moet u uw verzendadres niet meer elke keer opnieuw invullen. Na uw eerste zending onthoudt onze website automatisch uw adres. Standaard wordt uw adres ingevuld als verzendadres, facturatieadres of als adres voor de ophaling. U kan elk van die adressen op ieder moment personaliseren via de adressenlijst.

Uw bestemmelingen (2):

Met de adressenlijst bewaart u makkelijk alle contacten/bestemmelingen naar wie u regelmatig een pakje verzendt.

Opties adressenlijst:

  • Nieuw etiket: Met deze optie kan u vanuit uw adressenlijst een nieuw etiket aanmaken voor een van uw contacten, ongeacht de leveringswijze.
  • Bewerken: U kan de gegevens en de leveringswijze voor een contact wijzigen
  • Verwijderen: U kan een contact verwijderen

Mon carnet d'adresses bpost

U hoeft uw eigen adres niet meer in te vullen voor het aanmaken van een etiket, het aanvragen van een afhaling of voor de facturatie.

2. Automatische detectie van de bestemmelingen

Onze website maakt gebruik van automatische invoer (zoals Google). Van zodra u een naam begint in te voeren, krijgt u meteen alle bestemmelingen uit uw adressenlijst te zien die matchen.

3. Toegang tot de historiek van uw zendingen

Via "MIJN ZENDINGEN" vindt u makkelijk al uw zendingen terug, ongeacht hun status (onderweg, afgeleverd…) en de contactgegevens van de bestemmeling

Opties historiek:

  • Een barcode e-mailen: Met deze functie kan u uw bestemmeling informatie over zijn zending sturen (leveringsadres, referentie voor opvolging, barcode)
  • Label downloaden: U kan het etiket van uw zending downloaden om het af te drukken
  • Kopiëren: Met deze optie kan u een nieuw label/etiket aanmaken met daarop dezelfde informatie als op een eerder aangemaakt etiket (zelfde eigenschappen van het pakje (gewicht,…), zelfde leveringswijze, zelfde gegevens van de bestemmeling)
  • Betalingsbewijs: u kunt het betalingswebijs downloaden als u er een gevraagd hebt

 Mes envois - des colis bpost

4. Waarschuwingen/meldingen

Onze website stipt in het menu aan dat uw winkelmandje afgewerkte, maar nog niet betaalde etiketten bevat.

5. Historiek van uw vragen aan bestemmelingen

Uw vragen vindt u terug in de vragenhistoriek, in de tab «Onafgewerkte zendingen» van uw pagina MIJN ZENDINGEN. Hier krijgt u een overzicht van uw lopende of nog te betalen aanvragen.

Hoe schrijf ik me in voor het online verzenddienst?

Klik op « Registreer u » rechts bovenaan het scherm. Vul uw persoonlijke gegevens in of gebruik uw Facebook- of Google-account. Bevestig tot slot uw inschrijving via de link die we u per e-mail sturen (u hebt 2 dagen om uw account te activeren). Vanaf dan kunt u uw zendingen voorbereiden in een beveiligde omgeving, met gebruik van een wachtwoord.

Kan ik later mijn gegevens nog aanpassen?

Ja. Behalve het land van verzending (dat is verplicht België) kan u al uw gegevens wijzigen.

Ik heb geen activeringsmail gekregen.

Misschien is de e-mail terechtgekomen in uw map ‘Ongewenste berichten’. Om geen enkele e-mail van bpost te missen, voegt u best het adres info@bpost.be toe aan uw adressenlijst (Outlook, Gmail…).

Vindt u hem ook daar niet? Vraag dan een nieuwe activeringsmail aan door in te loggen op onze website. Omdat uw account nog niet geactiveerd is, zal die voorstellen om een activeringsmail te sturen (binnen de 48 uur).

Ik heb een fout e-mailadres ingevuld.

Maak gewoon een nieuwe account aan met het correcte e-mailadres.

Ik kan niet inloggen.

Uw gebruikersnaam is het e-mailadres dat u hebt ingevuld tijdens uw inschrijving. Respecteer de hoofd- en kleine letters die u gebruikt hebt bij het aanmaken van uw wachtwoord.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

U kan uw wachtwoord wijzigen door te klikken op «Wachtwoord vergeten». Als uw account bestaat en actief is, krijgt u een e-mail om uw wachtwoord te resetten en een nieuw te creëren.

Kan ik meerdere accounts op dezelfde naam aanmaken?

U kan meerdere accounts aanmaken voor het online verzenddienst. Enkel het e-mailadres moet verschillend zijn. Let wel op: u kan achteraf die accounts niet samenvoegen. De zendingen en facturatie gebeuren dus volledig apart.

Kan ik mij inschrijven met een buitenlands adres?

U hebt geen adres nodig om een account aan te maken. Voor het verzenden en laten afhalen van een pakje, of voor een factuur is wel een adres in België vereist.

De activeringslink werkt niet meer.

Na het aanmaken van uw account hebt u 48 uur de tijd om op de activeringslink te klikken. Als die niet meer werkt, zijn er 2 mogelijkheden:

  • Uw account is al geactiveerd
  • De termijn van 48 uur is verstreken

Geen nood! U kan nog altijd uw pakje verzenden zonder een account of een activeringsmail aanvragen door in te loggen op de website. Die zal dan voorstellen om een e-mail met een nieuwe activeringslink te sturen.

Ik ben afgemeld op de site

Om veiligheidsredenen – en als u het vakje ‘Mijn wachtwoord bewaren’ niet hebt aangevinkt – sluit onze website uw sessie automatisch af na 10 minuten van inactiviteit.

Ik heb gekozen om mijn sessie actief te houden, maar ik wil die optie wijzigen.

Om uw keuze te wijzigen, volgt u deze stappen:

  • Klik op ‘Mijn account’ in de rechterbovenhoek van uw homepage
  • Kies ‘Afmelden’
  • Klik op ‘Mijn account’ om weer in te loggen en vink het vakje ‘Mijn wachtwoord bewaren’ uit

Opmerking: u moet deze handeling herhalen op elke computer, tablet of smartphone die u gebruikt.

Kan ik mijn account deactiveren?

Ja. U kan uw account op elk moment deactiveren. Log gewoon in, ga naar ‘Mijn profiel’ en kies de optie om uw account te deactiveren.

HOE MAAK IK MIJN PAKJE KLAAR? MIJN PROFIEL AANMAKEN